keskiviikko 24. joulukuuta 2014

It´s Christmas! ...Eve.

"JOULUAATTO!!! Huomenta! Merry Christmas!" Näin mä aloitin tän päivän, meidän Joulun, 24. joulukuuta. Vastauksena sain vaan jotain mutinaa... Mikä meni pieleen? - Ausseille ei jouluaatto ei oo The Christmas, vaan mun pitää odottaa vielä yksi päivä! 

Mun ensimmäinen joulu ulkomailla! Oon viettänyt monet joulut poissa kotoa,  milloin Lapissa ja milloin missäkin. Mut tää on vaan niin selkeästi erilaista. Kaikki tavat ja se isoin juttu; Vihreä Joulu! Samanlaila täällä hössötetään Joulusta kun Suomessakin; stressataan ruoista, koristellaan talo ja käytetään ihan liian paljon rahaa joululahjoihin. 


Unohdin, ettei jouluaatto merkitse ausseille mitään vaikka siitä on ollu puhetta miljoona kertaa. Suurin osa porukasta on vielä töissä tänään, kaupat auki iltaan ja meno alkaa hidastua vastaa huomenna. Meinasin jo ihan tuohtua kun kukaan ei tajunnu mun innostusta tätä päivää kohtaan :D laitoin päälle punaisen mekon ja tonttulakin ja pyysin Mikea joulukuvaan niin sain vastaukseksi vaan naurua. Varmaan miettivät että "mitähän tuo hullu suomalaistyttö nyt on keksinyt" ja Chillikin lähti suorastaan karkuun. Sain kuitenkin loppupeleissä haluamani kuvat, nyt täytyy kyllä sanoa, että näiden eteen piti nähdä vaivaa :D


"Ota nyt äkkiä se kuva"
"No ei tää hymyileminen nyt niin vaikeeta ole..."
"...ja hymyä huuleen, vaikka pienellä kutituksella!" 
Mulla on ollu vähän joulumieli kadoksissa, enkä ole ikinä jättänyt lahjojen hankkimista näin viime tinkaan. Vasta eilen sain kaikki lahjat kasaan ja vieläkin on yksi paketoimatta. Onneksi on siis vielä yksi päivä aikaa! ;) Lahjat avataan vasta Joulupäivän aamulla, kun pukki on käynyt savupiipusta ne tipauttamassa kuusen juurelle. 

Mulla on itsetehty glögi porisemassa ja vielä muutamat piparit kun koristelen niin avot ja alkaa joulumieli tulvia ovista ja ikkunoista! Oottakaahan vaan aussit, tän jouluhullun tonttulakki ei lähdekään ihan heti kaappiin!

#Jouluselfie



Ihan superia Joulua kaikille!!! Rentoutukaa, naurakaa, nauttikaa! Ja syökää sitä kinkkua munkin puolesta! :D


Kulkuset Kulkuset

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti